Thursday, February 17, 2011

KASHAF IMANI


Telefilem nie best, walaupun citer dia cam penah aku tgk tapi nilai yang ada dalam citer nie sgt hebat..terlalu banyak pengajaran yang dapat kita lihat dan paham..cerita nie berkisahkan tentang seorang remaja (kashaf) yang bermasalah namun masih boleh berfikir dan nilai baik dan buruk..dia saat dia sedar akan kesalahan dia..pelbagai dugaan menimpa..terlambat ker dia untuk memohan kemaafan..??

Dia dibangkitkan dalam bentuk roh..dia dapat melihat segala yang berlaku disekelilingnya..hanya satu yang dapat melihat dirinya..imani..dapatkah imani membantu beliau memohan kemaafan dan adakah kesempatan bagi dia untuk memperolehi peluang kedua?

Cerita yang indah..dan pengakhiran yang tidak mengkecewakan..semua orang patut menerima peluang kedua jika dia telah sedar dan ingin berubah..kita tidak patut menghukum..kerana itu kerja Allah..hanya kemaafan dapat membahagiakan sesorang..


Semua yang berlaku itu pasti ada sebab dan akibatnya..terpulang kepada kita untuk mengikut jalan yang mana kerana setiap manusia itu diberi dengan pelbagai pilihan..maka pilihanlah...

0 Comments:

Post a Comment