Saturday, November 6, 2010

Cuti-cuti Cinta...

Tajuk yang amat menarik perhatian orang bujang cam aku nie..huhuhu..mmga cam gedik jer bunyinyekan..huhuhu...baru2 nie aku sempat menonton filem baru arahan Ahmad Idham..iaitu cuti-cuti cinta..mmg citer ini sebuah filem ringan tp ia tetap menghiburkan...aku bukan nak citer pasal filem nie sgt cuma aku tertarik ngan sesetengah isu yang diutarakan dalam filem nie..

Antara isu yang menjadi perhatian aku dalam filem nie  :

  1. Bersabar tidak bererti dia kalah atau bodoh..kadangkala kita perlu bertindak mengikut waktu dan keadaan..hurmmm..."mengapa kita masih mahu mencuba sesuatu yang kita tahu kita tidak akan mampu dapat"..
  2. Orang yang pada luarannya lemah tetapi tetap mempunyai kekuatan dalaman yang sama seperti orang lain..mungkin ada sebab mengada dia menjadi begitu namun walaubagaimanapun dia tetap menginginkan sebuah kehidupan yang normal..
  3. Tidak bererti menolok itu bermaksud tidak suka dan membantah bermakna derhaka..kadangkala kita perlu membuat pilihan dan tegas dalam pendirian untuk mencari dan mencapai cita-cita serta kebahagiaan kita...
  4. Seteruk mana pun manusia dia pasti akan berubah..kita hanya perlu berikan dia ruang agar dia dapat berubah dan bukan mudah untuk merubah sesuatu yang telah menjadi kelazimannya..


*CINTA YANG DICARI AKAN PERGI..CINTA YANG SEJATI AKAN KEKAL ABADI...*

0 Comments:

Post a Comment