Monday, November 8, 2010

Yeah..Melaka..!!

Melaka...sound bored kn?..last holiday aku gie melaka..so far byk juga benda yang dah berubah kat bandar melaka nie..melaka sekarang memang dah maju dan memang tak dapat dinafikan..byk benda yang menarik kat melaka sekarang yang kita boleh terokai...

Antara tarikan yang ada di malaka sekarang adalah seperti Menara Taming Sari, Melaka Duck Tour dan Melaka River Cruise. Setiap pengunjung yang pergi ke Melaka kini mmg xlengakap kalau tak mencuba tarikan utama di melaka skarang...


ini adalah Menara Taming sari













                                                  
                                                                                                  pandangan dari atas Menara

Menara Taming Sari nie boleh dinaiki dengan hanya bayaran RM10. Kita akan berada di dalam menara nie hanya selama 7 minit. Dalam tempoh masa itu pelawat boleh menikmati keindahan bandar hilir dan sekitarnya dari pandangan udara serta boleh melihat selat melaka yang berada berhampirannya..


Melaka River Cruise










 Ini pula adalah sewaktu menikmati Melaka River Cruise..memang best..pada sesape yang x penah gie venice termasuk la aku dapat berangan pun ok la kan...sebab river cruise nie pun ala-ala naik gondola la gak kn..hahahaha...tp aku rasa kalo time malam lg best kot sebab sepanjang menyusuri sungai melaka yg sepanjang 9 km nie nanti anda akan disajikan dengan kilauan lampu-lampu neon yang mengindahi sungai melaka ini..so uols lg romantik DeAmore la kn...huhuhuhu..perjalanan cruise nie mengambil masa lebih kurang 45 minit.


Melaka Duck Tour

 


 Melaka Duck Tour nie mengambil masa selama 45 minit. sepanjang 45 minit nie kita akan dibawa berjalan melawati lalui darat dan air. Duck Tour nie boleh berjalan di air dan darat...di darat ia akan melalui pulau melaka dan kawasan arab steet dan kemudian akan ke kawasan berair dan memasuki selat melaka. Pengunjung boleh menikmati tour diatas laut ini serta menikmati keindahan negeri melaka dari pandangan laut nya pula..




0 Comments:

Post a Comment