Monday, April 4, 2011

SENDIRI

Hi all...

Yeahh..dah lama x update blog..hari2 ku masih sepi dan makin keliru..ye..perjalanan yang kosong dan sunyi..agaknya ini lah yang pernah dia rasa sebelum dia sakit dulu..mungkin ini erti nya kosong...bagai tiada impian atau cita-cita yang ingin dikejar...semua yang berlaku bagai tiada bernyawa..hanya terima dan berlalu..

Aku mungkin sekali tidak dapat menyatakan apa yang aku inginkan dalam hidupku kini..semua bagaikan suram..bagaimana terjadi benda nie..sedangkan aku seorang yang periang..(cewahh..)..tidak lekang dengan gelak dan tawa..namun sekarang semuanya berubah..tawa itu makin jarang kedengaran dan senyuman itu makin pudar diwajah..tegarkah aku menipu demi membahagiakan orang lain..perlukan aku menyendiri demi kesenangan orang lain..sedangkan hati aku cukup hancur...makin sepi dan sunyi...

Aku kehilangan bukan sahaja seorang teman rapat tapi lebih dari itu..entah..terlalu berat beban yang terpikul di hati..kerana salah faham yang kecil menjadi besar...bukan aku tidak tulus menerangkan kebenaran tapi peluang yang datang terlalu nipis dalam memberi ruang..atau aku hanya perlu berdiam dan terus berdiri...

Kehilangan yang begitu terkesan dihati..aku tidak mahu lg dibenci...apakah patut aku menyendiri dan menyepi serta membiarkan semua berlalu pergi...mungkin benar aku tidak disukai apatah lagi untuk disenangi...dari membiarkan diri terus menyakiti baik aku berundur pergi agar tiada lagi hati yang akan terguris dengan perlakuan tanpa sedari...maafkan aku...andailah engkau mengerti...


0 Comments:

Post a Comment